niedziela, 2 listopada 2014

Test 5 - Okulary dla kierowców

Witam. Z góry przepraszam za tak długą przerwę. 
Dziś na tapetę biorę Okulary rozjaśniające dla kierowców.
Ponieważ prowadzenie samochodu jest moją pracą i bardzo dużo czasu spędzam w aucie, nie tylko za dnia, ale również w nocy, uznałem, że niezbędne jest dla mnie ułatwienie jazdy nocą, tudzież po zmroku.
Stąd pojawił się pomysł na kupno okularów do jazdy nocą. Wtedy, gdy warunki na drodze są wyjątkowo utrudnione. Zarówno poprzez rażące światła z samochodów jadący z naprzeciwka, jak i poprzez niejednokrotnie mgłę i słabe oświetlenie drogi.
Zobaczmy jak sprawdzają się ów okulary.

Specyfikacja wg. producenta :

Model:  ANSI Z87.1
Szybka:  żółta rozjaśniająca

Wymiary okularów:
  1. szerokość między zawiasami: 13,5 cm
  2. wysokość szkieł z oprawką: 4,4 cm
  3. długość zauszników: 12 cm
Fakt, czy zwykły mit?
  1. Redukcja efektu odbicia światła.
  2. Poprawiają jakość oraz komfort widzenia.
  3. Elegancki oraz nowoczesny wygląd.
Moja ocena: 5/6


Wyniki testu
Wygląd oraz estetyka
Rzeczą dyskusyjną, jest wygląd omawianych okularów, może nie są to okulary z wyższej półki, jednak wygląd jest na tyle ładny, aby nie raził w oczy. Wykonanie jest estetyczne i faktycznie nowoczesne. Jednak nie są one zachwycające. Mógłbym powiedzieć, że "okulary, jak okulary". Zasadniczo, te nie mają wyglądać, a służyć.
Moja ocena: 5/6

Zastosowanie i funkcjonalność
Tu nie mogę złego słowa powiedzieć. To, co opisał producent, jest prawdą! Okulary idealnie nadają się na porę mglistą, oraz deszczową. W pochmurne dni idealnie rozjaśniają, dając tym samym komfort podczas prowadzenia auta. Jeśli chodzi o redukcję odbicia światła...Hmm, nie jest to może w 100% efekt, jakiego się spodziewałem, ale cóż za te pieniądze, nie można wymagać zbyt wiele. Odbijające się światło, faktycznie jest nieco zredukowane, ale nadal przeszkadza, choć zdejmując okulary jazda staje się o wiele bardziej uciążliwa i męcząca. 
Można wspomnieć o samej funkcjonalności okularów i tu...zarysowania! To podstawowy mankament okularów. Jeśli nie przywiązujemy zbyt dużej uwagi do dbania o okulary, chowania je w jakiś futerał, to niestety okulary długo nam nie posłużą. Są, bowiem bardzo podatne na zarysowania! Bardzo delikatne szkła, powodują, że co chwila pojawiają się na nich nowe ryski, które dość mocno przeszkadzają podczas korzystania z nich.
Także wydaje mi się, że zastosowanie i funkcjonalność jest ok., choć mogłoby być znacznie lepiej.

Za zastosowanie daję:
Moja ocena: 5+/6

Za funkcjonalność daję:
Moja ocena: 3/6
Podsumowanie
 Nie jest to produkt najwyższej klasy, więc teoretycznie nie ma, co się dziwić, że idealny nie jest. Jednak dla mnie najważniejsze było stosowanie ich podczas pochmurnych i mglistych dni i tu faktycznie okulary się spisały.
Jestem nieco zawiedziony ich "delikatnością", ale cóż nie jest najgorzej. Może nie wszyscy są tacy jak ja :) i po prostu dbają o taki sprzęt.


Ostatecznie daję:
Moja ocena: 5/6 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz